Hoppa till huvudinnehåll
Återgångsplan
Elin Forsberg avatar
Skrivet av Elin Forsberg
Uppdaterad för mer än 2 veckor sedan

Som arbetsgivare kan du använda Återgångsplan för att stödja en effektiv och hållbar återgång till arbete för sjukskrivna medarbetare. Tjänsten är särskilt värdefull när en medarbetare är på väg att återgå efter längre sjukfrånvaro, och du behöver en strukturerad plan för att anpassa arbetet och säkerställa en smidig övergång. Tjänsten gör det enklare att navigera i återgången, samtidigt som den stärker samarbetet mellan dig som arbetsgivare och medarbetaren.

Våra paket:

Återgångsplan – Första steget

Detta paket passar för medarbetare som inte har något pågående rehabärende hos Ahum. Det inkluderar ingående intervjuer med både medarbetare och arbetsgivare för att identifiera nuläge och samla relevant information för att initiera processen.

Återgångsplan – Nästa steg

Detta paket är för medarbetare som redan är i en pågående rehabiliteringsprocess hos Ahum. Eftersom förhandsinformation redan finns, fokuserar detta paket på att genomföra kartläggningsfrågor och komplettera befintlig information, vilket gör processen snabbare och mer effektiv.

Vad ingår?

Första steget:

  • 45 minuters intervju med dig som arbetsgivare.

  • 45 minuters intervju med medarbetaren.

  • 60 minuters trepartssamtal.

  • Skriftlig återgångsplan.

Nästa steg:

  • Digital kartläggning för arbetsgivare och medarbetare.

  • 60 minuters trepartssamtal.

  • Skriftlig återgångsplan.

Osäker på hur ni ska hantera ett ärende?

Ni kan alltid ringa vår Rådgivningstelefon (08-4407330) om ni behöver vägledning i ett rehabärende. Vi hjälper er att ta nästa steg och hitta den bästa lösningen.


Vill du ha hjälp med att beställa Återgångsplan till en medarbetare? Kontakta vår kundtjänst på info@ahum.se.

Fick du svar på din fråga?