Hoppa till huvudinnehåll
Bjud in en ny medarbetare till Ahum

För dig som administrerar ett företag eller en företagsenhet i Ahum

Sofia avatar
Skrivet av Sofia
Uppdaterad för mer än 2 månader sedan

Logga in på Ahum och gå till Min organisation

Du som är administratör på ett företag har fått tillgång att hantera en eller flera enheter inom företaget. Du ser vilken enhet du administrerar just nu i stor text på första sidan. Har du tillgång till flera enheter kan du växla mellan dem, genom att välja enhet i rullistan högst upp.

Varje gång du bjuder in en ny medarbetare, hamnar hen under Inbjudna. När medarbetaren väl skapat sitt konto och är igång, hamnar hen under Registrerade. På så vis kan du följa om medarbetaren du nyligen bjudit in registrerat sig och kommit igång.


Bjud in en ny medarbetare

Klicka på Bjud in användare.

Medarbetarens uppgifter

Ange medarbetarens för- och efternamn, samt e-post. Vi rekommenderar starkt att även fylla i telefonnummer, vilket underlättar för vår kundtjänst att nå medarbetaren vid uppstart av nya ärenden.

Du kan även välja språk på vilket inbjudan ska skickas (svenska eller engelska).

Behörighet

Standardroll

Det vanligaste är att bjuda in till Standardroll. Detta väljer du alltid när du bjuder in en ny medarbetare som ska få tillgång till Ahum och våra tjänster.

Här väljer du även vilken enhet personen tillhör.

Adminroll

Du som är admin av högsta nivå, kan även välja att bjuda in nya administratörer, välj i så fall Adminroll istället, samt vilka enheter personen ska kunna administrera. En Adminroll ska enbart tilldelas personer som ska ha behörighet att göra beställningar i Ahum till andra medarbetare.

Välj tjänst

Välj vilken tjänst det är du önskar att medarbetaren ska få tillgång till. Vissa av tjänsterna kräver att du fyller i ytterligare information. Dessa fält markeras i rött och du behöver fylla i de för att komma vidare.

Vid t.ex. Arbetsplatsinriktad rehabilitering, eller Arbetsförmågebedömning får du fylla i information som går vidare till medarbetarens valda terapeut. Tänk på att ju mer utförlig du är i din beskrivning av ärendet - desto bättre utgångspunkt får terapeuten för att hjälpa medarbetaren.

Vid köp av samtalsstöd, rehabsamtal eller coachingssamtal

När du väljer någon av dessa tjänster får du även välja antal krediter du önskar tilldela. Rekommenderat minimum antal krediter är 7.

Se tabellen nedan för mer information om krediter:

1 kredit = 1 digital kartläggning med terapeut

2 krediter = 1 samtal med terapeut, eller 1 månad iKBT behandling med stöd av terapeut.

* Minimiantalet 7 krediter innebär att medarbetaren får tillgång till en digital kartläggning samt upp till tre samtal med sin valda terapeut. Därefter har terapeuten möjlighet att efterfråga fler krediter, varpå du blir kontaktad för avstämning och eventuell utökning. Du kan välja att redan från början lägga in fler krediter för snabbare hantering. Rekommenderat antal per ärende är 15 krediter. De krediter du lägger in behöver inte nödvändigtvis nyttjas.

Obs! Digital behandling markeras automatiskt om du beställer terapisamtal. Detta för att medarbetaren ska få möjlighet att fylla i en digital kartläggning innan sitt första möte, och på så sätt få en mer effektiv start på eventuell behandling.

Bekräfta beställningen

Sammanställning krediter

Längst ner på sidan ser du nu hur många krediter du är på väg att beställa. Du kan alltid lägga till fler krediter till medarbetaren senare om du behöver.

Kostnadsställe

Ange vilket kostnadsställe ärendet ska läggas på, det vill säga var krediterna ska faktureras.

När du är klar, klicka på Spara.


Vad händer nu?

När du bjudit in en ny medarbetare till Ahum, kommer medarbetaren få ett mail med inbjudan att skapa ett konto på Ahum. När de loggar in första gången kommer hen direkt kunna komma igång med den tjänst som du beställt.


När du gjort ditt köp får vår kundtjänst en notis om att ett nytt ärende startats upp, och vi skickar en bekräftelse till dig och medarbetaren med information om hur medarbetaren går vidare i processen.

Om du valt någon av samtalstjänsterna, kontaktar vi med medarbetaren så att hen kan välja sin terapeut.

När hen återkommit med sitt val av terapeut, får terapeuten tillgång till kartläggningen, samt tar kontakt för att boka in ett första möte.


Fortfarande osäker?

Du kan alltid kontakta vår kundtjänst på info@ahum.se om du har frågor eller funderingar kring hur du bjuder in en ny medarbetare till Ahum.

Fick du svar på din fråga?