Bjud in en ny medarbetare till Ahum

För dig som administrerar ett företag eller en företagsenhet i Ahum

Sofia avatar
Skrivet av Sofia
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Logga in på Ahum och gå till Min organisation

Du som är administratör på ett företag har fått tillgång att hantera en eller flera enheter inom företaget. Du ser vilken enhet du administrerar just nu i stor text på första sidan. Har du tillgång till flera enheter kan du växla mellan dem, genom att välja enhet i rullistan högst upp.

Varje gång du bjuder in en ny medarbetare, hamnar hen under Inbjudna. När medarbetaren väl skapat sitt konto och är igång, hamnar hen under Registrerade. På så vis kan du följa om medarbetaren du nyligen bjudit in registrerat sig och kommit igång.


Bjud in en ny medarbetare

Klicka på Bjud in användare.

Medarbetarens uppgifter

Ange medarbetarens för- och efternamn, samt e-post. Vi rekommenderar starkt att även fylla i telefonnummer, vilket underlättar för vår kundtjänst att nå medarbetaren vid uppstart av nya ärenden.

Du kan även välja språk på vilket inbjudan ska skickas (svenska eller engelska).

Behörighet

Standardroll

Det vanligaste är att bjuda in till Standardroll. Detta väljer du alltid när du bjuder in en ny medarbetare som ska få tillgång till Ahum och våra tjänster.

Här väljer du även vilken enhet personen tillhör.

Adminroll

Du som är admin av högsta nivå, kan även välja att bjuda in nya administratörer, välj i så fall Adminroll istället, samt vilka enheter personen ska kunna administrera. En Adminroll ska enbart tilldelas personer som ska ha behörighet att göra beställningar i Ahum till andra medarbetare.

Vad ska medarbetaren få tillgång till?

Välj vilken tjänst det är du önskar att medarbetaren ska få tillgång till. Vissa av tjänsterna kräver att du fyller i ytterligare information. Dessa fält markeras i rött och du behöver fylla i de för att komma vidare.

Vid t.ex. Arbetsplatsinriktad rehabilitering, eller Arbetsförmågebedömning får du fylla i information som går vidare till medarbetarens valda terapeut. Tänk på att ju mer utförlig du är i din beskrivning av ärendet - desto bättre utgångspunkt får terapeuten för att hjälpa medarbetaren.

Bekräfta beställningen

Sammanställning krediter

Längst ner på sidan ser du nu hur många krediter du är på väg att beställa. Du kan alltid lägga till fler krediter till medarbetaren senare om du behöver.

Kostnadsställe

Ange vilket kostnadsställe ärendet ska läggas på, det vill säga var krediterna ska faktureras.

När du är klar, klicka på Spara.


Vad händer nu?

När du bjudit in en ny medarbetare till Ahum, kommer medarbetaren få ett mail med inbjudan att skapa ett konto på Ahum. När de loggar in första gången kommer hen direkt kunna komma igång med den tjänst som du beställt.


Om du valt digital behandling eller terapisamtal, får vår kundtjänst en notis om att ett nytt ärende startats upp, och vi kommer ta kontakt med medarbetaren så att hen kan välja sin terapeut.

När hen återkommit med sitt val av terapeut, får terapeuten tillgång till kartläggningen, samt tar kontakt för att boka in ett första möte.


Fortfarande osäker?

Du kan alltid kontakta vår kundtjänst på info@ahum.se om du har frågor eller funderingar kring hur du bjuder in en ny medarbetare till Ahum.

Fick du svar på din fråga?