Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarVanliga frågor & svar - för terapeuteriKBT och Blended Therapy
Kan jag erbjuda företag- och försäkringsklienter iKBT, och hur fungerar det?
Kan jag erbjuda företag- och försäkringsklienter iKBT, och hur fungerar det?

För dig som tar emot företag- och försäkringsklienter genom Ahum.

Sofia avatar
Skrivet av Sofia
Uppdaterad för mer än 3 månader sedan

Det finns två sätt som du kan använda iKBT med företags- eller försäkringsklienter:

Du vill använda våra iKBT som ett digitalt hjälpmedel i behandlingen, och inte ta extra betalt.

Om du vill tilldela en av våra digitala guider, behandlingskapitel eller självskattningar som ett komplement till er behandling så kan du helt fritt lägga till mer tid på klientens prenumeration och administrera innehåll. Du jobbar då med iKBT som ett administrativt verktyg utan att ta betalt för detta.

Du vill ge iKBT-innehåll till klienten för hen att jobba med på egen hand istället för samtal.

Flera av de företag och försäkringsbolag Ahum samarbetar med har avtalat att deras medarbetare/kunder ska få möjlighet att använda sina beviljade krediter även till iKBT. Detta för att du ska kunna erbjuda klienten den typ av behandling som passar hen bäst. Om du och din klient kommer överens om att ni vill att en av klientens krediter ska användas för det material du tilldelar och den tid du lägger i iKBT behöver du meddela Ahums kundtjänst om det. På så sätt säkerställer vi att du får betalt för den tid du ägnar åt klienten i iKBT. En månads iKBT motsvarar då 1 kredit, och dras från klientens kreditkonto.

Hur vet jag vad som gäller min klient?

När du blir tilldelad en ny företags- eller försäkringsklient får du information av Ahum om hur många krediter klienten fått beviljade, samt hur dessa krediter kan användas, enligt avtal med det aktuella företaget eller försäkringsbolaget. För att se vad som gäller för just en specifik klient, se informationen du fått av Ahum vid tilldelning.


Är du osäker om din försäkringsklient får använda sina samtal till iKBT? Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig!

Fick du svar på din fråga?