Hoppa till huvudinnehåll
Avbokning / Ombokning

Vad gäller om jag vill ändra, boka om, eller avboka mitt besök, och hur gör jag?

Sofia avatar
Skrivet av Sofia
Uppdaterad för mer än ett år sedan

Du har möjlighet att om- eller avboka ditt besök fram till 24 timmar innan besöket. Detta gäller oavsett om besöket är ett fysiskt besök, eller ett videosamtal. Om det är mindre än 24 timmar kvar går det inte längre avboka besöket.

Sen avbokning och uteblivet besök debiteras 100%.

Avboka

För att avboka ditt besök, logga in på Ahum och gå till Mina Bokningar. Sök fram bokningen du önskar avboka och tryck menyn i höger hörn av bokningen och sen på Avboka.

Ändra en bokning / Boka om

Om du önskar omboka gör du först en avbokning (följ instruktionen ovan), och sedan bokar du ett nytt besök. Du kan hitta din terapeuts tillgängliga tider och göra en bokning genom att gå till Mina terapeuter och klicka på din terapeut.

Obs!

Om du mailar eller chattar in till Ahum att du önskar avboka gäller avbokningen först efter att vi återkopplat med bekräftelse till dig. Extra bra att tänka på om du skriver in till oss utanför våra öppettider.

Vill du vara säker på att din avbokning registreras i tid, är det alltid bäst att avboka direkt via hemsidan.


Tips!

Många av våra terapeuter erbjuder även videosamtal. Om du hade ett fysiskt besök bokat, men känner dig krasslig, kan du höra med din terapeut om ni kan boka om besöket till ett videosamtal istället. På så vis kan ni fortfarande utnyttja den bokade tiden.


Vad händer om terapeuten behöver avboka?

Om du redan betalat för en bokning och din terapeut behöver avboka besöket (t.ex. på grund av sjukdom) så kommer du att automatiskt erhålla en återbetalning för bokningen. Om du betalat för bokningen med kort, tar vanligtvis 2-3 bankdagar innan du ser summan tillbaka på ditt konto.

Om du bokat genom din försäkring, kommer bokningen inte att räknas av från dina beviljade krediter.

Fick du svar på din fråga?