Hitta till portalen
När du är inloggad i Ahums portal - Klicka på Messenger ikonen i det nedre vänstra hörnet;
När du klickar på messengerikonen så ska du se en ikon för “Ärenden”. (Om du inte ser ikonen så kan det bero på att du inte är company Admin för ditt företag. Om du är admin men ändå inte ser den, skicka ett mail till info@ahum.se, så tar vi en titt på dina inställningar) ;
När du klickar på “Ärenden” ser du texten “Letar du efter ditt företags ärenden?” Klicka dig vidare där för att komma till listan;
Ärendeinformation
(Om du inte har åtkomst till ärendena så kan det bero på att du inte är company Admin för ditt företag. Om du är admin men ändå inte har tillgång så skicka ett mail till info@ahum.se, så tar vi en titt på dina inställningar)
Ärende ID - Detta är ert ärendenummer för ärenden skapade efter den 8/12
Titel - Detta är ert ärendenummer för ärenden skapade före den 8/12
Beskrivning - Är oftast tomt, förutom de gånger då det finns viktig information gällande det specifika ärendet.
Ärendetyp - indikerar att det är ett ärende som vi kallar “B2B Case”
Skapat av - Er medarbetare
Ärendenummer
Eftersom vi ändrade rutinen internt för tilldelade ärendenummer i December 2025, så kan det bli lite förvirrande, men tänk på detta:
Ser ni ett ärendenummer i kolumnen “Titel” så är det det numret som gäller.
Om det är tomt i kolumnen “Titel” så är det “Ärende ID” i första kolumnen som gäller.
Detaljerad information
För att se mer detaljerad information om ett ärende så kan du klicka på det. Informationen du ser där varierar beroende på vad för typ av tjänst det gäller, men det ni alltid kan se där är;
Ärende ID
Produktnamn
Beställare
Från denna vy kan du också nå vårt kundserviceteam gällande det specifika ärendet!
