Hoppa till huvudinnehåll
Hur betalar jag för min bokning?

Betalning - Betala - Kod - Försäkring - Kort

Wilma Ståhl avatar
Skrivet av Wilma Ståhl
Uppdaterad för mer än ett år sedan

Hur betalar jag för min bokning?

Du betalar för din bokning hos oss med betalkort. Det är viktigt att du registrerar kortet innan du bokar in ett möte och du kan när som helst uppdatera dina betalningsuppgifter genom att logga in på ditt konto! Så här registrerar eller ändrar du dina kortuppgifter:

  1. Börja med att logga in på ditt konto genom denna länk.

  2. Klicka sedan på ditt namn högst upp till vänster under Ahum loggan.

  3. Bläddra längre ner på sidan tills du ser rubriken “Mina Betalkort”

  4. När du sedan klickar på “Hantera betalkort” kommer du till en sida där du kan lägga in eller ändra ditt befintliga betalkort!

När dina kortuppgifter är registrerade och du har en kommande bokning kommer betalningen automatiskt att genomföras 24 timmar innan mötet äger rum. Om betalningen av någon anledning inte skulle gå igenom, kan du logga in på ditt konto och betala efter tillfället, då gör du såhär:

  1. Börja med att logga in på ditt konto genom denna länk.

  2. Klicka på “Mina bokningar” i menyn till vänster och klicka på “Betala” vid din bokning.

Om du inte skulle se “Betala” knappen intill din bokning har det gått för lång tid, det kommer då att skickas ut en faktura till dig istället via e-post inom några dagar. Självklart tillkommer ingen extra avgift för det.


Betalningen gick inte igenom, varför?

Att betalningen inte gick igenom kan bero på olika anledningar, det handlar oftast om att:

  • Giltighetstiden på ditt betalkort har gått ut

  • Det saknas pengar på kortet

  • Kortet inte är öppet för internetköp

  • Systemet vid tillfället för dragningen inte fick kontakt med din bank

När du har säkerställt detta kan du logga in på ditt Ahum konto och betala för bokningen upp till 24 timmar efter att mötet ägde rum.


Mitt kort accepteras inte, varför?

Ahum accepterar kortutgivare såsom MasterCard, Visa, Amex och Maestro. För att ditt kort hos oss ska godkännas behöver det även:

  • Vara öppet för internetköp

  • Finnas tillräckligt med pengar på kortet

  • Vara utfärdat i Sverige

  • Vara giltigt


Jag har ett försäkringsärende genom er - hur betalar jag då?

Om du har ett aktivt försäkringsärende hos oss så betalar du inte för dina bokningar med kort, det betalas istället av den kod som du tilldelats av oss genom mail! När du bokar in ett möte med din terapeut och kommer till kassan bläddrar du ner till “Alternativa betalsätt”. Välj “Bokningskod” och ange den kod som du fått. När du gör det kommer mötet att betalas via din försäkring!

Fick du svar på din fråga?