Logga in på ditt Ahumkonto och klicka på min organisation. Välja sedan hantera användare. Leta upp medarbetaren som du önskar lägga till fler samtal för och klicka på hens namn.
Nu har du kommit in på medarbetarens kort. Bläddra längst ner till fältet Krediter. Det är här du lägger din beställning, och kan också se historiken för de beställningar som gjorts tidigare i detta ärende.
För att lägga din beställning, fyll i antal samtal, samt kostnadsställe och klicka på Lägg till. Se bild.
Du väljer antal samtal du önskar lägga till. Det är sedan terapeuten och medarbetaren som tillsammans kommer överens om hur dessa samtal ska användas, om det så är just som samtal, eller digitala behandlingar (iKBT), eller en kombination. Vid arbetsplatsinriktad rehabilitering kan samtalen även användas till trepartssamtal där du som ansvarig chef/HR är med.
Rekommenderat antal samtal att lägga till
Uppstart av nytt ärende
Vi rekommenderar att beställa ett 1-3 samtal att starta med för att medarbetaren ska komma igång. Som standard får medarbetaren också börja med en digital kartläggning innan första samtalet, Denna läggs till automatiskt när du beställer samtalsstöd eller rehabsamtal. Den digitala kartläggningen gör att terapeuten får en inblick i medarbetarens behov redan innan de träffas första gången, vilket gör att de kan komma lite längre redan i de första samtalen.
Eskalering / Tillägg av fler samtal
Här rekommenderar vi att lägga till det antal samtal du önskar, eftersom de då kan nyttjas till fullängdssamtal och iKBT, som är de vanligaste formerna att använda samtal på.
Du väljer själv om du vill lägga till ett större antal på en gång och ge din medarbetare och hens terapeut friheten att boka på så länge de finner det nödvändigt, eller ett mindre antal åt gången för att ha större kontroll över dina kostnader.