Alla samlingar
Ahum Works
Information till dig som är HR / Chef
Hantering av felmeddelandet "User already exists"
Hantering av felmeddelandet "User already exists"

Vad ska jag göra om jag får upp felmeddelandet "User already exists" när jag försöker bjuda in en medarbetare?

Wilma Ståhl avatar
Skrivet av Wilma Ståhl
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

När du bjuder in en ny medarbetare till Ahum och får upp felmeddelandet "User already exists" behöver du kontrollera om medarbetaren redan är ansluten till Ahum, och det är mycket enkelt! Såhär gör du:

Kontrollera befintligt konto:

  1. Logga in på Ahum och gå till din organisation i menyn till vänster.

  2. Klicka på "Hantera användare".

  3. Scrolla igenom listan för att söka efter medarbetaren.

  4. Om du hittar medarbetaren i listan, klicka på deras namn och lägg en beställning därifrån. Läs mer om hur du lägger en beställning på ett befintligt konto här.


Om du inte lyckas hitta medarbetaren i listan behöver du kontakta Ahums kundtjänst för ytterligare hjälp:

Det kan vara så att personen har ett Ahumkonto sedan tidigare, och hen ligger då inte kopplad till företaget.

Skicka ett mail till Info@ahum.se med följande information:

  1. Kortfattad information om vad det gäller

  2. E-postadressen till medarbetaren

Så hjälper vi dig vidare över mail!

Fick du svar på din fråga?