Under fliken Tjänster i menyn hittar du alla Ahums tjänster för företag. I listan kan du läsa mer om tjänsterna och när du hittat tjänsten du vill beställa klickar du på knappen Beställ. Du kan även läsa mer om alla Ahums tjänster här.
Du får då upp två alternativ: För ny användare och För befintlig användare.
Beställ för en befintlig användare
Om medarbetaren redan finns i systemet sedan tidigare väljer du För befintlig användare. Du hamnar då på sidan Min organisation.
Här hittar du alla medarbetare som finns i systemet. Har ert företag flera enheter kan du bläddra mellan enheter i rullistan för att hitta medarbetaren du vill beställa till.
När du hittat rätt medarbetare klickar du på medarbetarens namn.
Du tas då till en översikt av medarbetarens uppgifter. När du scrollar ner på den sidan kommer du till en översikt av att tjänster. Här är tjänsten du valde tidigare redan förvald, vilket du ser på den rosa knappen Lägg till beställning.
Beroende på vilken tjänst du valt krävs det att du fyller i information om beställningen, samt kostnadsställe. När du fyllt i alla uppgifter klickar du på Beställ.
Vid köp av samtalsstöd, rehabsamtal eller coachingssamtal
När du väljer någon av dessa tjänster får du även välja antal krediter du önskar tilldela. Rekommenderat minimum antal krediter är 7.
Se tabellen nedan för mer information om krediter:
1 kredit = 1 digital kartläggning med terapeut
2 krediter = 1 samtal med terapeut, eller 1 månad iKBT behandling med stöd av terapeut.
* Minimiantalet 7 krediter innebär att medarbetaren får tillgång till en digital kartläggning samt upp till tre samtal med sin valda terapeut. Därefter har terapeuten möjlighet att efterfråga fler krediter, varpå du blir kontaktad för avstämning och eventuell utökning. Du kan välja att redan från början lägga in fler krediter för snabbare hantering. Rekommenderat antal per ärende är 15 krediter. De krediter du lägger in behöver inte nödvändigtvis nyttjas.
Obs! Digital behandling markeras automatiskt om du beställer terapisamtal. Detta för att medarbetaren ska få möjlighet att fylla i en digital kartläggning innan sitt första möte, och på så sätt få en mer effektiv start på eventuell behandling.
Vad händer nu?
När du gjort ditt köp får vår kundtjänst en notis om att ett nytt ärende startats upp, och vi skickar en bekräftelse till dig och medarbetaren med information om hur medarbetaren går vidare i processen.
Om du valt någon av samtalstjänsterna kontaktar vi med medarbetaren så att hen kan välja sin terapeut.
När hen återkommit med sitt val av terapeut, får terapeuten tillgång till kartläggningen, samt tar kontakt för att boka in ett första möte.
Beställ för en ny användare
Om medarbetaren inte finns i systemet behöver du bjuda in medarbetaren till Ahums plattform. Du väljer då alternativet ‘För ny användare’, vilket kommer leda dig till sidan där du bjuder in medarbetaren. Du följer då instruktionerna för Bjud in en ny medarbetare.
Fortfarande osäker?
Du kan alltid kontakta vår kundtjänst på info@ahum.se om du har frågor eller funderingar kring hur du bjuder in en ny medarbetare till Ahum.